Datainnsamling
I denne artikkelen så vil vi ta for oss Datainnsamlingen i «Inbox»’en. Innsamling av data kan hovedsakelig skje på tre måter:
Automatisk filinnsamling, via integrasjon
Vi har i dag to typer for filinnsamling via integrasjon, Nordnet og Pareto. Begge disse integrasjonen startes ved å kontakte meglerhuset. For å kunne aktivere integrasjonen fra Nordnet, må man være private banking kunde. Når integrasjonen er aktiv vil det hver natt komme filer fra integrasjonspartneren og inn på ditt firma i Dynamik. Filen er klar til å behandles neste morgen.
Manuell opplasting av enkelt filer
En kan laste opp filer med transaksjonsdata (sluttsedler) manuelt ved å velge «Upload files», denne menyen kommer frem ved å høyreklikke i «Inbox».


Velg så den filtypen filen du har laste opp matcher med.

E-post mottak
I tillegg til integrasjon og manuell opplasing, er det mulighet for å sende PDF’er direkte til innboksen via e-post. E-postadressen til ditt firma i Dynamik er: organisasjonsnummer@insight.dynamik.no, for eksempel 999888777@insight.dynamik.no.